lördag 5 maj 2007

Då var man igång

Då var även jag igång med en blogg. Frågan är vad man ska skriva här. Det kommer troligtvis i huvudsak att skrivas om träning och då främst cykling. Jag gillar att träna och mest gillar jag att cykla. Jag är inte speciellt bra och cyklar inte heller så väldigt mycket men jag tycker det är väldigt roligt. Jag är dessutom lite av en prylgalning vilket gör att cykling passar mig perfekt.

Förra veckan dök den upp. Det som jag använt mina övertidspengar till:



En kolfiberram från Canyon som jag köpt på Ebay. Tyvärr så måste jag börja med att skicka tillbaka gaffeln till Tyskland för att få den utbytt vilket i varje fall kommer att ta två veckor. Jag vet inte hur jag ska stå ut med att vänta så länge ;-). Fast jag ska nog överleva. Jag har ju min fina Surly Pacer. På Canyon-ramen kommer jag att hänga på en ultegra-grupp samt en del halvbilliga prylar från Ritchey. Totalt kommer vikten att hamna några hundra gram under 8 kilo. Det är mellan 2,5-3 kilo lättare än min nuvarande cykel. Tänk så otroligt snabb jag kommer att bli ;-)

Nu ska jag och dricka öl på min brors inflyttningsfest.

//Jocke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar