söndag 27 juli 2008

Getingar

Jag har aldrig tyckt särskilt illa om getingar eller varit rädda för dem trots att jag blivit stucken ett antal gångar. Alla gångar har dock varit efter att jag trampat på dem eller något likande. Efter igår har dock min inställning till getingar ändrats. Jag tycker mycket illa om dem just nu.

Jag var ute och fiskade tillsammans med bror och svägerska och efter att vi stigit iland från båten noterade Petra att det var väldigt mycket insekter där. Precis när hon sagt det blev jag getingstucken i huvudet. Två sekunder senare blev jag stucken i vaden. Det var bara att lägga benen på ryggen och försöka fly från getingsvärmen. Några förföljde mig dock hela vägen till stugan. En till och med in i stugan. Det skulle han inte ha gjort...

Det visade sig sedan att det var ett getingbo under bryggan och de gillade inte alls att vi störde dem. Erik och Petra klarade sig dock ifrån att bli stuckna.

1 kommentar:

  1. Du får bilda en getinghatarklubb tillsammans med din bror Tomas.
    Ma-Pa.

    SvaraRadera