måndag 4 augusti 2008

Sammanfattning Storsjöyran

Dessa spelningar såg vi hela av:

Kent:
En riktigt bra spelning. De startade i mitt tycke lite svagt. Sami såg lite slö ut och Jockes röst lät något svag. Spelningen tog sig dock väldigt mycket och avslutningen med de sista låtarna under ordinarie spelning samt extranummren är bland det bästa jag sett. Konfettiregnet som avslutade det hela under Mannen med den vita hatten var grymt mäktigt.

Lars Winnerbäck:
En stabil insats av Winnerbäck. Publiken var otroligt engagerad. Så pass att Mr Winnerbäck såg ut att bli rörd på riktigt. Det var häftigt.

Säkert!
En fantastiskt spelning. Annika har en närvaro och en förmåga att skapa stämning som är riktigt bra. Hennes kroppsspråk verkligen förmedlar känslorna i låtarna. Hon kan ena stunden se kaxig ut för att i nästa stund se otroligt sårbar och skör ut.

Markus Krunegård:
Jag har inte alls lyssnat mycket på Krunegård innan jag såg denna spelning. Jag blev dock väldigt positivt överraskad. Krunegårds energi smittar av sig på publiken.

Håkan Hellström:
Håkan Hellström är Håkan Hellström som ingen annan kan vara. En scennärvaro och ett engagemang som är otroligt bra. Även detta var en riktigt riktigt bra spelning.

I övrigt såg vi delar av ett antal spelningar så som: Lykke Li, Justice, Miss Li, Mustasch, Magnus Uggla, Kris Kristofferson, The Magic Numbers, Industri Royal, Soreption.

Det jag verkligen velat se mer av var The Magic Numbers som tyvärr spelade samtidigt som Winnerbäck samt Kris Kristofferson som spelade samtidigt som Makus Krunegård. Det lilla vi såg av dem var väldigt bra.

Det som varit mindre bra var vädret fredag och lördag. Kallt och regnigt.

Sedan var det väl många fulla och dumma fjortisar.

Det verkar dessutom varit ganska grisigt på campingen. Tur att vi bodde på den seriösa campingen som är för gamla människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar