torsdag 26 mars 2009

Svårt att stödja den lokala cykelhandlaren

Jag hade idag tänkt att stödja Umeås enda renodlade cykelbutik. Jag hade ute efter att köpa en kassett till mitt bruksracerprojekt. Tyvärr så gick inte det. Jag fick svaret: "vi har inga racerprylar alls på lager". Jag förstår om de inte har ramar eller dyra hjul i lager men hur tusan kan de kalla sig för cykelbutik utan att sälja de vanligaste slitdelarna som folk byter ut med jämna mellanrum. Tråkigt. Kanske inte så konstigt att de går i konkurs med jämna mellanrum.

Jag åkte då på Team Sportia som bevisligen har betydligt bättre sortiment trots att de inte är en cykelbutik utan en sportaffär. De hade kassetter på lager. De hade dessutom ett bra sortiment på cykelkläder och övriga cykelprylar och verkar för närvarande vara Umeås klart bästa cykelbutik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar