onsdag 11 mars 2009

Tävlingar

Klas har uppmärksammat mig på att Volvotrampet är inställt 2009 på grund av vägomläggningar. Väldigt synd då det ligger perfekt i tiden för att få en ordentlig genomkörare inför vätternrundan. Jag tycker att de borde kunnat hitta en alternativ vägsträckning i år men tydligen så går inte det. Det verkar tyvärr vara svårt att hitta något bra alternativ att köra innan vättern. Det motionslopp jag hittar här i norrland är Majrundan i Luleå och Alnön runt i Sundsvall. De mäter dock endast 52 km respektive 42 km vilket känns för kort. Dessutom känns det drygt att åka 27 mil för att sedan cykla 5.

I övrigt finns det dock en del intressant lopp. Framförallt är jag sugen på att köra Viking tour i Norge 18-24/7. Ett 6 dagars etapplopp på totalt ca 75 mil.

Jag funderar dessutom på Storsjön runt i Östersund den 1/8 vilket är samtidigt som Storsjöyran. Skulle vara perfekt att samköra en cykel och musikresa.

Vidare har vi Broarna runt i Kramfors den 15/8 som också kan vara aktuellt. 150 km i kuperad teräng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar