onsdag 6 maj 2009

Bergskittad

Nu är cykeln förberedd för bergen på Mallorca. Jag har åter monterat klingan med 34 tänder på mitt compactvevparti. Tidigare bytte jag ut denna klinga mot en med 39 tänder. Denna förändring kommer rädda mig i uppförbackarna. Cykeln väger nu allt som allt 7,6 kg.

Det är bara att hoppas att även kroppen är förberedd. Jag har ganska exakt 90 mil utomhuscykling i benen vid avresa. Det är 63 mil mer än vad jag hade vid samma datum i fjol och 22 mil mer än 2007. Vidare har jag motsvarande ca 75 mil (25 timmar) på trainern sedan första januari. I fjol hade jag inte suttit en minut på trainer och 2007 ca 15 timmar. Jag ligger således hyfsat till jämfört med tidigare.

3 kommentarer:

  1. Ha en trevlig resa och lycka till! När kommer ni hem?

    SvaraRadera
  2. Kvällen den 15 maj kommer vi hem

    SvaraRadera