torsdag 14 maj 2009

Rapport från Mallorca del 3

Onsdag
Något sämre väder denna dag. Mulet. Förmiddagen tillbringades med en promenad in till Alcudias hamn. Där blev det kaffe och kaka innan lunch. Sedan åt vi lunch på Pizza Hut.

På eftermiddagen kände jag att det var länge sedan jag var i bergen och cyklade så jag gav mig i väg på en liten bergstur. Jag tog först vägen till Sa Pabolo vidare till Búger, Campanet, Selva och sedan upp för backen till Lluc. Efter Lluc tog jag vägen till Port Pollencia och slutligen tillbaka till Alcudia. Det blev 74 km denna dag och ca 850 höjdmeter.

Torsdag
Mulet även denna dag. Sista ordentliga cykeldagen tillbringades med en tur ut mot östkusten. Tog vägen mot Arta och sedan ut till Cala Bona där jag hälsade på ett gäng kollegor som är på kurs. Sedan styrde jag kosan hem igen samma väg. En bit efter Arta hann jag ikapp två killar från Österrike. En av den valde att cykla ifrån sin kompis och hänga på mig. Även han skulle till Alcudia så vi cyklade tilsammas ca 25 km. Jag tror att han kompis blev rejält efter. 91 km blev det denna dag varav sista timmen i regn. Dock ett ganska varmt regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar