tisdag 12 maj 2009

Rapport Mallorca del 2

Tisdag
Väckarklockan ringde kl 07.00. Jag tänkte dock att det är ju ändå semester så jag ställde fram den en timme. Efter frukost bar det av in mot landet med cykeln. Jag tog vägen mot Can Picafort och sedan in mot Muro. I Muro irrade jag omkring ett tag eftersom jag var oförmögen att läsa skyltarna som fanns där. Från Muro tog jag vägen till Sineu. Den vägbiten var ganska så najs. En böljande väg mellan citronodlingar och blommande rosenbuskar. Dessutom relativt kuperad. I varje fall med vännäsmått mätt. Tyvärr var asfalten något sämre på sina håll denna sträcka, dock inte sämre än sörforsvägen. Från Sineu tog jag vägen mot Petra. Nu var det svagt utför och dessutom medvind vilket gjorde att det gick riktigt fort för att vara mig. Från Petra tog jag vägen ut mot havet igen och i Can Picafort stannade jag och köpte en cola och en glass innan jag rullade vidare mot Alcudia. Väl framme i Alcudia kände jag att benen fortfarande var pigga så jag tog en extra sväng utmed havet bort till Port Pollencia och sedan tillbaka igen. Nackdelen med denna extratur var att jag för första gången på denna resa blev ifråncyklad. Det var en man med ett gediget skägg. Han hade dock rakat benen.

Dagen tur blev 98 km och jag höll ett rullsnitt på just under 31 km/h.

Eftermiddagen har spenderats vid poolen och sedan på balkongen med vin och öl.

Nu sitter vi återigen på Göta Kanal och använder deras trådlösa nätverk. Snart börjar semifinalen av eurovision song contest och bilden är väsenligt mycket bättre än vad den var här i fjol.

1 kommentar: