söndag 21 juni 2009

MTB

Idag har jag varit och testkört den avslutande MTB-sträckan till VMR. Den kommer bli tuff och utslagsgivande tror jag. En av de kortare MTB-sträckorna som varit med på VMR men samtidigt rejält tuff och varierad. Ska man köra riktigt fort på den bör man vara duktig på att klättra, snabb utför, åkstark på platten samt någorlunda teknisk. Man ska med andra ord vara bra på det mesta.

Ganska exakt 65 minuter tog det att cykla den idag med 35 minuters löpning innan. Jag blir dock förvånad om någon cyklar snabbare än 75 minuter med 2,5 timmars tävling i benen innan.

Tyvärr känner jag mig inte helt bra i mitt knä efter vätternrundan än.

3 kommentarer:

  1. Ojoj, låter tufft. Attans att jag inte har möjlighet att vara med i år heller :-P

    SvaraRadera
  2. instämmer med föregånde skrivare

    SvaraRadera
  3. Visst, vi två hade ju lätt ställt upp med ett lag om vi bara inte varit upptagna med annat...

    SvaraRadera