fredag 17 juli 2009

Åsele

Jag, J och Technicolor åkte till Åsele marknad idag. Jag och J köpte var sin softshell-jacka. Vi som brukar snacka skit om marknadskläder...

I övrigt var det munkar och remmar som inhandlades.

Vägen hem valde jag att cykla. Det blev en trevlig cykeltur och mina knän höll ihop hyfsat. Det var mycket bra förhållanden för cykling; ett par tre sekundmeter vind i ryggen och totalt sett svagt utför (även om det fanns en hel del backar även uppför).

I backarna efter Bjurholm var jag riktigt seg men då plockade jag fram mitt hemliga vapen ur ryggfickan. En burk energidryck. Efter att jag druckit den kändes det återigen bättre och jag kunde hålla okej fart hela vägen hem.

Det blev ca 13,5 mil med ett rullsnitt på 36 km/h och 720 höjdmeter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar