söndag 8 augusti 2010

Efter sol kommer regn

Planen för dagen var ursprungligen att vi skulle köra en tur på ca 20 mil - Lycksele tor. Dock så ändrades planerna då det kom ett par återbud plus att hälsan inte var riktigt på topp hos alla deltagare.

Just innan kl 9 cyklade jag, Titanen och storebror iväg mot Vindeln. Efter gårdagens sol och värme bjöd vädergudarna på rejält med regn idag. Såhär såg det ut just efter start. Inte den trevligaste cykelbild jag tagit i år...

Efter att denna bild tagits så tilltog regnet ytterligare så biten fram till Vindeln bjöd på rejält med ansiktssprut.

I Vindeln blev det ordentligt med fika.
Johan var mycket nöjd med att få en Trocadero

Storebror nöjde sig med en kopp kaffe och en toscakaka. I övrigt så spridde han ut sina blöta kläder över hela fiket.

Själv slog jag på stort.

När vi fikat färdigt hade det hör och häpna slutat att regna. Vi tog vägen tillbaka mot Vännäs via Rödåsel och Vännfors och när vi närmade oss Vännäs hade det till och med torkat upp en hel del på vägarna.

När vi kom vill Vännäsby så svängde Titanen och Storebror mot Vännäs medan jag svängde mot Umeå via Överboda. Jag passade på att smita in på Statoil för att proviantera lite innan jag cyklade vidare.
Denna måltid innehåller en hel del fett från gris vilket man klarar sig långt på.

Noterbart från statoilbesöket var att jag trots att jag cyklat 9 mil inte var den som luktade sämst av kunderna. Inte ens näst sämst.

Från Umeå tog jag vägen tillbaka via Hössjö. Efter att ha cyklat över långbacken i Hössjö var jag rejält rostad och sista milen mot Vännäs gick riktigt tungt. När jag var som tröttas hittade jag denna gymnastiktidning:

Alltid trevligt med sådan som piggar upp och helt plötsligt fick jag tillbaka lite krafter.

Totalt sett blev det 16,2 mil och ett rullsnitt på just över 32 km/h.

4 kommentarer:

  1. 1. det började alltså med ansiktssprut och slutade med herrtidning?

    2. vafaan, är det vispgrädde på korven?

    3. blev det något marsipanbröd?

    SvaraRadera
  2. 1. Exakt!

    2. Man skulle kunna tro det men det är räksallad.

    3. När jag kom hem blev det en marsipanbröd som återhämtningsmat. Jäkla fina grejer

    SvaraRadera
  3. Underhållning på hög nivå!

    SvaraRadera
  4. jag tänkte just fråga om det konstiga vita kladdet på korven.
    tur att det inte var i samband med tidningen.

    SvaraRadera