torsdag 24 februari 2011

Jag förstår inte

Vad är det som gör att unga fjortisflickor ser upp till och beundrar dyslektiska bloggare med tveksamma värderingar? Jag som är så gammal förstår verkligen inte.

Efter att ha hört på radion om en Sveriges största bloggerskors utbrott mot en journalist och om hennes försvarsbrev gick jag in och läste det brevet samt något inlägg till. Efter att ha läst en stund höll jag på att drabbas av akut mentalt framfall på grund av frekvensen av stavfel och den otroliga bristen på innehåll.

Det här helt obegripligt att den person som driver Sveriges största blogg överhuvudtaget inte kan stava. Hur många stavfel räknar ni till i detta officiella öppna brev?

"Här med tar jag avstånd från alla rasistiska och nasistiska åsikter. Jag ber dock om ursäkt för mitt utbrott på nyheter24’s reportrar. Andledningen till varför jag ragerade som jag gjorde var en den självklara andledningen att jag kännde mig så fruktansvärt kränkt när någon försökte vinkla det till att jag skulle ha några som helst rasistiska åsikter. Jag tar helt och hållet avstånd från det som sagt, jag tycker alla männsikor är lika mycket värda."

Lite roligt är det faktiskt att hon tror att det heter ragerade och andledning. Dessa fel är frekvent återkommande i hennes blogg.

Å andra sidan kanske man ska vara imponerad över att en dyslektiker lyckas livnära sig på att skriva.

Sist men inte minst så vill jag be er att inte besöka den ovan omnämnda bloggen och ge henne ytterligare besök. Jag känner mig själv rätt smutsig efter att ha varit en av dem som ökat besökarantalet på bloggen.

4 kommentarer:

  1. Bara stavfel eller även grammatik? Jag skulle säga 10?

    SvaraRadera
  2. Jag ogillar all rasism och främnlingsfientlighet men dysleksi kan man inte rå för!

    SvaraRadera
  3. Hon är knappast dyslektier utan bara korkad och dålig på skriva och en extremt dålig förebild för alla de unga tjejer som läser hennes blogg

    SvaraRadera