fredag 3 juni 2011

Nya hjul

Jag har köpt ett par högprofilbudgethjul från Kina. Efter en del om och men har jag nu äntligen kunnat montera dem på cykeln. Omen och menen har bestått i att hjulfabrikatören först inte kunde tillverka dem då de höll på att flytta fabriken och sedan valde de att skicka hjulen i två olika paket med en dryg veckas mellanrum.

Kvaliteten tycker jag verkar okej efter att ha känt och klämt lite på dem. Jag tycker dessutom att det ser lite bling ut med röda nipplar och nav. I morgon blir det en testtur.

Som ni ser så är profilen rätt hög, särskilt på bakhjulen, då jag ev tänkt använda dem till mitt framtida tempobygge. Om det inte vore för det eventuella tempoprojektet skulle jag nog valt någon centimeter lägre profil.






2 kommentarer:

  1. Snygga hjul! Vilken är leverantören och hur lång tid tog det att få hem dem?

    SvaraRadera
  2. Jag köpte dem av: http://www.beebike.cn/

    Nästan två månader tog det. Tydligen har jag dock haft lite otur. Många som fått sina hjul på 2-3 veckor.

    SvaraRadera