lördag 6 augusti 2011

Falun Tour etapp 5

Efter att jag ätit diverse värktabletter och smort in knäet med en halv tub voltarengel rullade vi mot starten av dagens etapp. Tyvärr kände jag direkt att mitt knä fortfarande var i riktigt dålig form. Trots ovanstående medicinering gjorde det ordentligt ont under de ca 7 km cykling vi hade till starten. Jag fattade då beslutet att avstå dagens etapp även om jag rullade iväg när masterbilen startade. Efter ca 3 km valde jag att köra rakt fram i en korsning och cykla hem istället för att fortsätta de återstående 9 milen av dagens etapp.

Tråkigt att bara ha kunnat köra 3 av 5 etapper och att kroppen inte kändes bra under de etapper jag väl körde. Bara att inse att jag inte var tillräckligt förberedd. När jag tittar i träningsdagbokens ser jag att jag bara fått 20 mil i benen de sista tre veckorna innan touren. Det var helt klart för lite, särskilt med tanke på att jag varit ordentligt förkyld veckan innan start vilket tärt på kroppen.

Bara att ta nya tag och sikta mot nya mål.

Bror gjorde återigen ett toppinsats och blev fyra. Mycket imponerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar