måndag 20 augusti 2012

Cykeltur mitt på blanka vardagen

Idag passade jag på att ta några timmar kompledigt på eftermiddagen och tog mig ut på en cykeltur i solskenet. Värmen från i helgen var dock tyvärr borta.

Jag körde Vännästrampet-rundan men åt andra hållet. Det flöt på riktigt bra de första dryga 5 milen och jag roade mig med lite tempoökningar och ryck i backarna, men med ca 2 mil kvar till Nordmaling blev jag helt plötsligt trött i dödsmotvinden som dykt upp. Jag hade dock en snickers i fickan som gjorde att jag vaknade till (inte när den var i fickan utan efter att jag ätit den).

I Nordmaling blev det ett glamorfika bestående av en cola och ett toskaknyte på Statoil innan jag cyklade vidare. Efter detta energiintag kändes hemresan rätt bra.

Det blev en runda på 12,3 mil med ett rullsnitt på 32,6 km/h.

Kvällen har tillbringats på stugvisning och med efterföljande budgivning. Ska bli intressant att se var detta landar.

Innan dödsmotvinden kom
Glamorfika
Dagen bjöd på fina vyer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar