onsdag 28 november 2012

[Glöggbloggen] Haga starkvinsglögg - Klassiska Glöggkryddor & Lakrits

Jag köpte en glögg med lakritssmak häromdagen då jag läst om en lakritsglögg som fått mycket goda omdömen. Glöggen jag köpte var Haga starkvinsglögg - Klassiska Glöggkryddor & Lakrits.

Så igår kväll när den skulle avsmakas var förväntningarna höga. Tyvärr levde den inte alls upp till mina förväntningar utan den var inte alls bra. Lakritssmaken var syntetisk och dessutom var den väldigt pepprig, på ett negativt sätt.. Smakupplevelsen var således en blanding av konstgjord lakrits och svartpeppar.

De klassiska glöggkryddorna kände jag inget av.

Betyget blir 1,5 skållade mandlar av 5 möjliga.

Sedan efter lite mer efterforskning visade det sig att det var inte alls denna lakritsglögg som fått goda omdömen utan en helt annan. Det blir till att köpa rätt nästa gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar