tisdag 6 november 2012

The Sufferfest - vilken skrattfest

I kväll använde jag mig av den där träningsvideon jag köpt från thesufferfest.com. The Sufferfest säljer träningsfilmer med cykelfilm, musik och träningsinstruktioner.

Jag hade slagit till på filmen Angels vilket är en träning vars huvudfokus är 3 st 8 minuters klätterintervaller innehållande såväl ryck som knyck och även en del sprätt. Träningen börjar med 6 minuters uppvärmning där man följer en cyklist på en velodrom. Sedan är det 10 minuter där man 1 minut ska ligga just över sin tröskel och sedan 1 minut just under. Efter det är det några minuters vila innan första klättringen kör igång.

Under klättringarna ska man ligga på ca 80 i kadens och på kring 7-8 enligt skalan nedan förutom när det blir attacker och man ska upp i ansträngning. Detta upplägg gör att det blir jättejobbigt och på slutet var det så roligt att jag trodde ögonen skulle falla ut och benen ramla av - en riktig skrattfest med andra ord.


Sammanfattningsvis så var videon riktigt bra. Skönt att bara trycka på play, följa instruktionerna och köra skiten ur sig samtidigt som film och musiken får tiden att gå lite fortare. Det var definitivt värt de 12$ som var kostnaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar