onsdag 23 januari 2013

Fabian i Soria

Idag cyklade jag och bror till Soria och tillbaka vilket innebär 77 km och ca 1100 höjdmeter.

För att ta sig till Soria cyklar man ca 18 km efter kustvägen västerut och just innan arguineguin svänger man av från kustvägen inåt landet. Sedan är det dryga milen slakmota innan backen börjar på riktigt där man avverkar ca 400 höjdmeter på 5 km.

Benen kändes rejält sega idag efter ca 70 mil och 10 000 höjdmeter de sista 12 dagarna så det blev inget riktigt monstertempo men vi försökte ändå hålla någorlunda nivå.

Efter ca 2/3 av backen stannade vi för att ta lite bilder (det fanns ingen annan anledning till stoppet...). Precis när vi stannat passerade en relativt välkänd cyklist, Fabian Cancellara. Fabian körde ganska långsamt i backen och hade blivit avhängd av en lagkamrat som jag inte såg vem det var trots att han hälsade när han passerade. Ansträngningsnivån för båda såg dock ut att vara ganska modest.

Väl på toppen handlade vi som vi alltid gjort på Supermercado Marta innan vi rullade nedför backen och hem igen.

När det var en dryg mil kvar rundan tyckte bror tydligen att vi inte tagit i ordentligt sa han satte en jäkla fart i en av backarna längs kustvägen och fortsatte sedan trycka på ordentligt. I en rondell var jag lite ofokuserad så han fick en ordentlig lucka som jag såklart fick lov att täppa. Skönt att få upp lite puls såhär i slutet av resan.

Tyvärr fick jag ingen bild av Fabian trots att jag hade kameran framme. Istället bjuder jag på två mobilbilder från dagen.




2 kommentarer:

  1. Jag tycker nog att Fabian såg lite trött ut trots allt....

    SvaraRadera
  2. Ja helt oberörd var han ju inte

    SvaraRadera