onsdag 17 april 2013

Mallorca 2013 dag 4 - rull och blodvite

Efter tre rätt rejäla pass de senaste dagarna blev det i dag något kortare och lugnare. Vi körde en sväng inåt ön och höll oss borta från bergen.

Efter ca 4 mil var vi framme i Petra där vi tog en lunch på torget som som vanligt var befolkat av en hel hög med cyklister. I Petra passade jag även på att besöka Rapha-shopen som finns där och var sugen på en cykelkeps. Tyvärr fanns ej rätt kompilation av färg och storlek så inköpet uteblev.

Efter lunch cyklade vi tillbaka mot Alcudia och med ca en kilometer kvar stannade vi vid en större supermarket för diverse inköp. Jag köpte bland annat ett antal rakhyvlar då min medhavda hyvel tyvärr gått sönder på resan från Vännäs till Mallorca. De införskaffade rakhyvlarna höll ingen vidare kvalité visade det sig vilket gjorde att det uppstod blodvite både i ansikte och på ben. Vi får se hur den kraftiga blodförlusten påverkar resten av cyklingen på resan.

I vilket fall blir det vilodag för mig då jag vet med mig att vila efter 18,5 timmars cykling på fyra dagar ger mer för min kropp och form än vad ytterligare träning gör. 









1 kommentar:

  1. Förståndigt med en violodag! Det behöver kroppen också :). Hoppas din bror också inser det!

    SvaraRadera