torsdag 13 juni 2013

Vätternkittad gubbe

Jag fick ganska rejält ont i ryggen i lördags under MTB-tävlingen och har haft ganska rejäla känningar under veckan. Detta har inte känns helt optimalt då jag snart ska cykla i 30 mil. Jag bokade därför en tid hos en naprapat och idag var jag dit. Naprapaten konstaterade att mitt bäcken var ganska snett och bröt och bände en hel del i mig för att få det rakt.

Efter genomförd behandling tipsade han om att det kunde vara bra att stretcha någon gång nu och då. Sedan sa han att det fanns risk att jag blev öm i kroppen ett tag efter behandlingen så jag hoppas att eventuell ömhet har gått över innan 10:30 på lördag.

Just nu känns dock ryggen något bättre än tidigare och jag tror att behandlingen gör att ryggen är redo för Vättern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar