måndag 24 juni 2013

Wattmätare

Det kom förbi en lastbil med ett paket från Tyskland idag när jag var på jobbet. Paketet innehöll det som jag använt skatteåterbäringen till, en tysk högkvalitativ effektmätare till cykeln.

Jag har i kväll installerat den och varit ute på en testrunda på hela 7 minuter och presterat enorma wattsiffror...

Installationen var förvånansvärt enkel och tog knappt 10 minuter plus tid för att åka till lillebror och låna en tillräckligt stor skiftnyckel. Att synca ihop den med cykeldatorn var också det väldigt enkelt och tog knappa 10 sekunder.

I morgon blir det ett lite längre test då jag tänkt ta ut den på en riktigt träningsrunda.

Tysk kvalité

1 kommentar:

  1. Det lät ju väldigt enkelt och bra, men då är du ju ett tekniksnille.

    Jag vill också ha.... Men jag får nog vänta en stund. Undrar hur lång tid en stund är?

    SvaraRadera