lördag 28 december 2013

Lågkadenstjugor

När jag satt mig på monarken i kväll för att riva av två lågkadenstjugor kände jag mig rätt seg och trodde att träningen skulle gå rätt dåligt. Upplägget på respektive intervall var enligt följande i tid och kadens:

4min - kadens 80
2min - kadens 70
2min - kadens 60
6min - kadens 50
2min - kadens 60
2min - kadens 70
2min - kadens 80

Jag hade gjort upp ett viktschema för att köra intervallerna på 260 watt men när jag kört ett tag kändes det rätt bra så jag la på en liten viktskiva till vilket gjorde att intervallerna landade på 272 respektive 275 watt. 

Jag avslutade sedan sista intervallen med en 30 sek spurt för att säkerställa att jag skulle bli tillräckligt trött...

I morgon blir det högkadensträning istället vilket jag inte alls är bra på. Å andra sidan är det väl just därför det är bra att köra sådan träning då och då. 

1 kommentar:

  1. Detta är bra träning som jag skulle behöva köra. Får dock extra känning i min ömma ljumske vid låg kadens. Får därför vänta ett tag innan det blir någon dylik träning.

    SvaraRadera