söndag 15 december 2013

Monarkwatt vs Power2Max-watt

Efter att ha satt på en klinga med rätt storlek för monarkcykeln på mitt power2max-vevparti och sedan det monterat vevpartiet på monarken har jag kört ett pass och jämfört monarkwatt mot power2max-watt. 

Tyvärr att wattsiffrorna drygt 50 watt lägre än vad jag producerade i fjol men jämförelsen kan ändock göras om än då en låg nivå. 

Jag körde två 20 min intervaller med 2,5 kg i viktkorgen och under första intervallen höll jag en snittkadens på 98 vilket ger 245 watt enl monarken. Samtidigt visade vevpartiet 244 watt i snitt. 

Under intervall 2 höll jag 95 i kadens vilket ger 237,5 watt att jämföra med 236 watt enligt vevpartiet. 

Detta test gav alltså en avvikelse på 1 respektive 1,5 watt på respektive intervall eller 0,4% och 0,6% vilket innebär att mätmetoderna ligger väldigt nära varandra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar