måndag 6 januari 2014

Segt och blött

Jag har känt mig hängig och seg ett par dagar vilket iofs inte är så konstigt med tanke på att både sonen och frun varit sjuka i omgångar under den senaste tiden.

Hängigheten gjorde att jag funderade på att ställa in dagens 20 minutersintervaller men istället för att göra det så körde jag, dock med något lägre belastning än vad jag ursprungligen hade tänkt. Intervallerna genomfördes 20-25 watt lägre än planerat vilket gjorde att det snarare var så kallade sweetspot intervaller än tröskelintervaller. Trots detta kändes det rätt jobbigt vilket tyder på att kroppen inte riktigt är 100. Det var ändå skönt att träna istället för att ställa in.

Nu hoppas jag att känslan av seghet ska försvinna så snabbt som möjligt.

Eftermiddagens aktivitet blev en blöt tillställning då hela familjen åkte till badet på Ersboda för första gången. Det visade sig vara en riktigt bra anläggning för bad med barn. Sonen tyckte det var fantastiskt kul och han fick ett ordenligt träningspass då han dundrade runt i badet i nästan 2 timmar med endast en kort paus för en festis och en banan.

På vägen hem passade jag på att göra ett cykelrelaterat inköp då jag sprang in på Biltema och köpte en ny golvfläkt att ställa framför Monarken vilket innebär att jag nu kommer att ha två fläktar och förhoppningen är att det kommer innebära en något mindre extrem svettning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar