lördag 5 april 2014

Mallorca dag 5 - tillbaka i matchen

Idag var jag tillbaka på cykeln igen. Jag kände återigen en viss oro för hur det skulle gå. Sist var jag orolig för ifall cykeln skulle hålla ihop, denna gång var jag orolig över ifall kroppen skulle hålla ihop efter feberattacken härom natten. Då cykelturen dessutom skulle gå upp i bergen kändes det lite extra utmanande.

Vi började lugnt genom Palma och sedan efter kusten bort mot Palmanova innan vi svängde av upp mot Calvia och bergen.

Kroppen svarade riktigt bra och jag kände mig precis tvärtom mot vad jag trodde innan, riktigt stark. Den positiva känslan höll dessutom i sig hela dagen trots att jag ätit halvdåligt de senaste två dagarna.



Dagen bjöd på fantastiskt väder och fantastisk cykling. Även fikat och maten var riktigt bra likväl som sällskapet.




Vi cyklade kustvägen bort till Deia där vi åt för cykla hemåt via Valdemossa och en sväng inåt landet.




Efter en mindre bra inledning på redan med cykelproblem och sjukdom kändes det riktigt bra med så lyckad dag som det blev idag. För 2 dygn sedan var jag säker på att det var färdigcyklat för denna resa med kroppen har som sagt återhämtat sig oväntat snabbt.

Nu blir det intressant att se hur den känns i morgon.



Förövrigt så fick vi två punkteringar idag. Båda gångerna var det Christer H som drabbades. Nu är vi alltså uppe i 9 punkteringar vilket är rätt imponerade :-)



2 kommentarer: