onsdag 28 maj 2014

Fortsatta dödsintervaller med rekordfart och bra watt

Idag fortsatte jag på inslagen väg med rejält med intervaller. Jag inledde med en tabataintervall i källaren på jobbet vilket som vanligt var en riktigt skrattfest...

I kväll var det återigen dags för intervaller, denna gång 4 min intervaller i Pensjölia. Jag började med 3 st intervaller på 360-370 watt med ca 3 minuter vila mellan intervaller. Mellan intervall tre och fyra blev dock vilan längre då min cykeldator helt plötsligt tappade kontakten med gps-satelliterna vilket föranledde lite fippel och extra vila.

För att kompensera för den extra vilan tryckte jag på lite extra på den fjärde intervallen och putsade årets bästa tid mellan två märken i asfalten som jag har med 10 sekunder och var även 7 sekunder snabbare än den snabbaste tiden jag hade i fjol. Snittwatten under dessa knappa 3,5 minuter hamnade just under 400 watt vilket jag är nöjd med med tanke på att jag inte direkt var utvilad.

Nu är det intag av amarone och ost som gäller vilket jag hoppas ska göra susen så att de nu rätt slaktade benen är någorlunda återhämtade till morgondagens planerade distanspass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar