söndag 8 juni 2014

Vinmarinerad gubbe ute på distanspass

Det blev ingen träning igår då 3/4 av familjen var på bröllop. Det var en mycket trevlig tillställning och serveringspersonalen gjorde ett gediget arbete när det gäller att fylla på vinglasen under middagen.

Detta gjorde att kroppen kändes något seg i morse då jag steg upp och sedan gjorde mig i ordning för att cykla in till Umeå där jag skulle möte upp bror och Klas för en gemensam cykeltur. Bror hade även han cyklat in till stan, dock något tidigare för att se på fotboll.

Kroppen protesterade inledningsvis men jag valde att inte lyssna utan cyklade på i motvinden. Efter si sådär 45 minuter började det kännas bättre och känslan under resten av rundan var helt ok trots vinmarineringen från dagen innan.


Efter att jag träffat Klas och Tomas bar det tillbaka mot Vännäs, denna gång i bättre vindförhållanden.

Klas såg som vanligt snabb ut och sportade tagen till ära nya fräscha skor.


Vädret var inledningsvis fantastiskt trevligt men när vi kommit en bit mot Vännäs började det helt plötsligt regna satan. Det var dock en rätt varmt regn så det var ändå hanterbart.





När vi kom till Vännäsby stannade vi på statoil och fyllde på lite energi innan vi följde Klas tillbaka mot Umeå för att återigen vända efter en bit.


Rundan blev för min del just över 10 mil och det kände som sagt rätt bra till skillnad från veckans tidigare pass.

I spurten som vi körde på Brån utmanade jag till och med bror rejäl vilket jag inte gjorde på måndags och det var så jämt att det skulle behövts målfoto. Känslan var dock att jag trots allt förlorade med ett par cm men det jag tar mer mig är förbättringen från tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar