söndag 21 december 2014

Igång igen, denna gång på riktigt?

Jag skrev ju ett inlägg för ca en månad sedan att jag var igång med träningen igen. Det tog dock bara ca en vecka innan jag drabbades av förkylningen från helvetet och tvingades till ytterligare två veckors uppehåll. 

Förra söndagen körde jag dock återigen igång och då med ca 40 min ganska lugnt. Efter det har jag kört 4 intensiva pass i veckan bestående av ett pass tabata, ett med 3*3 min intervaller, ett med 30/15 intervaller i två sett om 9,5 min och idag ett pass med 4 st 3 min intervaller. Alla pass har sista intervallerna avslutats på 95-96% av maxpuls. 

Förhoppningen är att denna kickstart ska ta mig tillbaka till hyfsad form ganska snabbt. 

2 kommentarer:

  1. Roligt att du är igång. Jädrans vad hög puls i intervallerna. Inte illa.

    SvaraRadera
  2. Ja man kan inte anklaga dig för att ha tur i alla fall... Hoppas nu allt elände är över å att du kan fortsätta ösa på i träningen Jocke! Välkommen åter får man väl säga. :-)

    SvaraRadera